În ultima lună, Internetul românesc s-a transformat într-un câmp de luptă în care combatanți sunt influencerii plătiți să promoveze jocurile de noroc și cei care vor să interzică reclamele la pariuri sportive sau „păcănele”.
Cei mai vizibili reprezentanți ai celor două tabere au fost Dorian Popa, o vedetă urmărită de milioane de oameni pe mai multe platforme social media și Silviu Istrate (Faiăr), cel mai popular streamer de pe Twitch.
Dincolo de scena foarte vizibilă a influencing-ului de păcănele, în care vedete din diferite domenii promovează prin campanii televizate sau stradale o companie de jocuri de noroc sau alta, în România a înflorit și o industrie de promovare a jocurilor de noroc prin așa-zisele „stream-uri de păcănele”.
Vorbim despre influenceri cu sute de mii de urmăritori care seară de seară, câteva ore/transmisiune live, promovează jocurile de noroc. PressOne a încercat să stea de vorbă cu ei, să afle cât de bănos este domeniul și ce efecte poate avea un stream de păcănele asupra cuiva care este dependent de jocurile de noroc.
„Jos fustița, sus chiloții!”, strigă vloggerul Alex Ghidush într-un colț, în timp ce restul ecranului este dominat de păcănele viu colorate și de o reclamă care-i îndeamnă pe urmăritorii lui să viziteze site-ul faradepunere.ro, o platformă de marketing afiliat care promovează bonusuri oferite de cele mai mari companii de jocuri de noroc din România. Pe fundal se aud muzică de păcănele și sunete de om care vomită. E unul dintre prietenii lui Alex Ghidush, care și-a început live-ul din seara de 2 octombrie intoxicat cu alcool. Nu este o speculație, ci o realitate recunoscută de vlogger chiar în titlul stream-ului, care sună cam așa:
„🔴 GHIDUSHU’ BAUT NISTE SPRITZ 🔴+18 🔴”
În timp ce prietenul său își vomită sufletul, Alex – un Youtuber de 26 de ani cu peste 340 de mii de abonați – soarbe dintr-un pahar de vin, se joacă pe un site de păcănele online și discută cu oamenii din chat. Ce face el acum se numește un „stream de păcănele”, iar cei care-l urmăresc, câteva sute de oameni pe fiecare live, sunt cei pe care Ghidush vrea să-i convingă să „joace responsabil” accesând ofertele de pe faradepunere.ro.
Alex Ghidush (numele său real este Marius Alexandru) nu și-a început cariera de vlogger promovând jocurile de noroc. Înainte făcea farse, „experimente sociale”, colaborări cu alți influenceri și vloguri ocazionale despre viața personală. Cele mai populare clipuri de pe canalul său, intitulat Ghidushii, trec de un milion de vizionări și au o vechime de cel puțin cinci ani. Cele mai recente vloguri abia fac câteva mii de vizionări și pare că mare parte din conținutul său de astăzi se învârte în jurul acestor transmisiuni live, în care Ghidush joacă jocuri de noroc timp de 2-3 ore pe seară.
Până la ora publicării acestui articol, Alex Ghidush n-a răspuns solicitărilor PressOne de a transmite un punct de vedere despre stream-urile sale de păcănele.
O industrie de sute de milioane de dolari
Activitatea lui Alex nu este singulară nici în peisajul online românesc, nici în plan internațional. În ultimii ani, transmisiunile live de păcănele au fost o prezență constantă pe toate platformele majore de streaming. Este un tip de conținut care s-a dovedit extrem de profitabil inclusiv pentru cei mai mari și populari streameri din Statele Unite. De exemplu, xQc, unul dintre cei mai vizionați streameri din lume, cu o medie de 38 de mii de urmăritori/transmisiune live (și asta doar pe Twitch), a recunoscut în repetate rânduri că are o problemă cu jocurile de noroc și că, în timpul stream-urilor sale de păcănele, a jucat peste jumătate de miliard de dolari.
Anul trecut, după ce un alt streamer a fost acuzat că și-a escrocat…
Stream-urile de păcănele a înflorit și-n România
Scena românească de streaming de păcănele a explodat în aproximativ aceeași perioadă cu cea internațională. Deși nu sunt vehiculate sume la fel de amețitoare, de ordinul sutelor de milioane de dolari, este o industrie înfloritoare. În lumea live streaming-ului românesc, influencerii de păcănele pot fi împărțiți în două categorii:
creatori de conținut care au devenit populari în alte moduri și care apoi și-au…
Read more at PressOne.ro/CațegorieStiri_opțional
Source link