România a introdus recent noi taxe pentru jocurile de noroc, atât offline, cât și online, după 9 ani de la ultima modificare a legislației în acest sens. De asemenea, au fost adoptate noi obligații pentru sălile de jocuri după 14 ani. G4Media, cu sprijinul jurnaliștilor din rețeaua proiectului ENTR, a realizat o analiză comparativă a reglementărilor din România, Germania, Franța și Belgia.
Noutățile din România includ interzicerea consumului de alcool și a publicității stradale în sălile de jocuri, precum și introducerea unui registru al persoanelor indezirabile. Totodată, Parlamentul a propus restricționarea numărului de săli de jocuri prin relocarea acestora în afara localităților. Actualul proiect de lege, deja aprobat de Senat, urmează să fie adoptat și de Camera Deputaților, iar dacă acesta va intra în vigoare, ar reduce semnificativ numărul sălilor de jocuri din țară. În plus, au fost eliminate unele prevederi referitoare la publicitatea în audiovizual și online.
În Germania, jocurile de noroc sunt reglementate strict, iar doar companiile cu sediul în Germania pot solicita licențe pentru jocuri de noroc online. În Franța, pariurile pe curse de cai și sportive sunt permise online, însă alte jocuri de cazinou sunt interzise. De asemenea, influencerii nu au voie să ofere sfaturi sau să facă predicții sportive în online.
În Belgia, există un număr limitat de licențe pentru jocurile de noroc, iar majoritatea acestora sunt restricționate la un număr maxim. Spre exemplu, în Belgia pot exista doar 9 cazinouri la un moment dat. Până la această dată, România a implementat noi reguli referitoare la publicitatea pentru jocurile de noroc, reducând dimensiunea panourilor publicitare și interzicând anumite practici de promovare.
Source link